Buddies

Friday 18 November 2011 |
Assalammualaikum .

Hehe okey harini mungkin nedy terlebih rajin untuk updated panjang-panjang kali ini , seperti yang korang perasan entry sebelum ni tak berape banyak yang nedy nak ceritakan , hanya setakat showkan gambar je yang banyak kan . Okey itu disebabkan mood yang terlalu malas , fikirkan mahu je delete blog ni tapi ramai tak bagi , okey nedy teruskan .

Hari ini dah hari jumaat , kisah yang nak diceritakan pun dah berlalu 2 hari lepas . Alah lambat 2 hari je pun so masih boleh diceritakan lagi kan hehee okey permulaan yang baru nedy keluar dengan kawan-kawan dengan berhijab . Dah tak rase kekok dah bila keluar haritu dengan kawan-kawan sebab nedy mula berhijab sebenarnya hari sabtu lepas dengan niat yang baik . Sudah terniat lame tapi baru sekarang nedy terus nak pakai . Ibu dan abah pun gembira dengan perubahan nedy dan semestinya kekasih hati nedy Mohd Hazim yang sentiasa ingatkan nedy setiap kali jumpe dia . Setelah berfikir panjang akhirnya nedy telah memutuskan untuk terus berhijab demi kebaikan nedy :)




Gambar tidak mengikut susunan so nedy main tangkap muat je upload upload kat sini . hehee buat pertame kalinye nedy keluar bersame kawan-kawan dengan imej yang baru hee kebetulan pula kawan nedy yang nedy nak keluar bersame tu semuanye dah mule bertudung dan ada yang memang dah bertudung . Alhamdulillah nedy bersyukur kepada Allah kerana membuka hati nedy untuk berubah. Same-same lah doakan supaye kami masing-masing terus kekal berhijab .




Ini Maisarah bestfriend nedy , antare kawan yang paling kecoh haritu sampai nak ambil gambar dengan dia pun susah sebab asyik ketawe tak habis-habis . Ntah ape yang digelakkan pun tak tahu , okey dia lah yang mengajak nedy keluar sampai pakse pakse dibuatnye last-last nedy mengalah pergi lah juga sedapkan hati dia . hahaa situasi yang tidak diingini semestinya berlaku sewaktu confirm disaat-saat akhir , paling tak suke bersiap siap dalam keadaan yang kelam kabut lagi-lagi bila orang dah menunggu didepan rumah untuk ambil nedy . Lagi tak betul jadinya . Hahaa . Ini semua maisarah punye pasal tak confirm betul betul nak ambil pukul berape . Ceh salahkan orang lagi ni . hee




Nur Iszzatu Nadia , nedy panggil dia nad . Hehee comel kecil macam nedy , okey perasan hahaa tapi betullah dia same tinggi dengan nedy , mase ni pakai heel so haruslah masing-masing nampak tinggikan . hehee cakap pasal heel , Ohmai ! tidak ku sangke rupe-rupenya diaorang semua nak shopping , okey gigit kaki comel ku agak-agak boleh tercabut tak . Hahaa mane taknye masing-masing semua pakai heel setingginya tidak ! lepas tu boleh pula berjalan satu City Square dengan KSL so kaki yang comel ni dah terase nak tercabut , mula-mula kaki Maisarah dengan Nad dah sakit-sakit , nedy masih rilex lagi lepastu lelame tu okey-okey kaki mula tak rase senang , nak cepat balik . Duit pun banyak habis shopping ntah pape . Hahaa ku ingat terus balik rupenya tidak juga singgah ke bazar jb . Hahaa habis kopak poket ni huh then ke stulang pula melantak mengisi perut fuhh dan... balik . Akhirnya .





None sayang , hee walaupun tak banyak cakap dengan dia disebabkan dia asyik dengan kekasih hatinye tapi dia ni boleh tahan kecohnye lebih kurang Maisarah dah ni , Hahaa serius lah diaorang ni memang gila-gila lah juga . Nasib perangai pun same . None dengan Maisarah ni lebih kurang macam nedy baru je berhijab tapi nedy awal sikit dari diaorang dah seminggu haha itu pun nak berkira . Ape-ape nedy doakan korang berdua supaya jadi yang lebih baik dari semase ke semase bersame nedy . Insya-Allah .






Gambar kiteorang berempat ni mase kat dalam MBO KSL , hehee selambe habis ambil gambar sebab takde siapa pun dalam tu selain kiteorang , nak masuk pun takut lahai sebab kiteorang tengok movie hantu Hahaa lepastu masing-masing berebut nak duduk tengah-tengah sampaikan ada budak yang bertudung merah tu merajuk sebab dapat duduk tepi sekali . Hahaa last-last beralah dapat lah dia duduk tengah . Cerita ni asyik nak menjerit je tengok nasib kite-kite je dalam tu so ape ada hal . Hehee .






Okey last gambar ramai-ramai , gambar tak tersusun kan nedy cakap , mase ni kiteorang berjumpe di City Square then makan ramai-ramai . Lepas makan terus nedy dengan yang lain ke KSL untuk shopping ! dekat City Square tu ape je yang nak shopping . Hehee datang makan je dengan yang lelain . Ape-ape pun diaorang semua cantik-cantik memang best dapat kawan dengan korang dan maaf nedy tak banyak cakap haritu sebab masih malu . Okey mengade . =,=

Cukup setakat ni , cerita pun tunggang langgang janji ada bunyi cerita kan . Hahaa okey last ni nedy nak bagitahu , memang ramai tanye nedy soalan-soalan yang tak berape nedy berkenan di mukabuku . Soalan ape tu malas lah nedy nak cakap tapi berkenaan dengan perubahan nedy , so ini jawapannye untuk korang , nedy tak tahu nedy hidup sampai bila sebab ajal dan maut ni ditangan tuhan . Nedy cuba untuk berubah demi kebaikan diri di dunia dan akhirat . Tapi masalahnya nedy cuma manusia biasa dan tak lepas dari melakukan kesilapan so bila nedy cuba berubah ke arah kebaikan pastinya setiap kesalahan yang nedy buat akan menjadi perhatian orang ramai . Nedy cuma harap dan berdoa yang nedy akan jadi lebih baik untuk mase akan datang . Amin .

12 comments:

Anonymous said...

Sodap makanan tuu. :D

18 November 2011 at 09:52  
Bunda Ali said...

COMEL GILAAA bila pakai macam ni seriusly :))

18 November 2011 at 12:10  
Nin Nad said...

sweet of you :)

18 November 2011 at 16:52  
Unknown said...

Yu're very pretty hun! :)

22 November 2011 at 20:57  
Admin said...

alhamdulillah...semoga neddy akan selesa dengan perubahan ini..hijrah itu memang dituntut..x lama lagi pun awal muharam kan...

24 November 2011 at 23:47  
cik beLLanan said...

u gile sweet lg bertudung tau dear. keep it up! ^^

25 November 2011 at 01:23  
khalila ishak said...

Nedy sangat sweet taw pakai tudung/hijab. moga istiqamah. dtg dari blog nurul ain ^_^

25 November 2011 at 05:37  
♥ nedy aminuddin ♥ said...

Syukur Alhamdulillah . Terimakasih bebanyak . Insya-allah nedy akan terus berhijab . Terimakasih juga kerana sudi singgah ke blog nedy walaupun nedy tak selalu update . heheee

25 November 2011 at 06:45  
Ihsan Arifin said...

sikit demi sikit kau akan rasa indahnya nikmatnya berhijab kah kah kah. but always remember, wearing hijab doesnt mean u cover ur aurat. dont be apart of this kind of people :)

26 November 2011 at 17:01  
. said...

alhamdulillah.. suka sgt tgk u bertudung... seriously, u lebih lawa bertudung.. sangat cantik drpd u freehair.. so hope u teruskan k.. bukan kerana cantik, tp kerana Allah :)

29 November 2011 at 07:36  
Wawa T said...

balik JB nati nak pergi KSL.. :)

1 December 2011 at 03:23  
nurul atira said...

sys nedy bole tanya mcm mne pkai hijab nie ?

3 December 2011 at 04:25  
Visit the Site